Selasa, 10 Januari 2012

Jangan Lagi Kau Tanyakan Aku


Cinta...
Masihkah aku dihatimu bertahta...
Sedangkan diammu membuatku bertanya...
Masihkah pantas aku mencinta...
Sedangkan kau diam seribu bahasa...

Masihkah di hatimu terukir nama kita berdua... Masihkah pantas aku bertahan untuk setia...

Kau tak lagi ada...
Kicaumu yang meriang di telinga...
Kau tak lagi ada...
Uluran sapaku berbalas hampa...

Jika memang kau tak cinta...
Kenapa tak kau ungkapkan semua...
Aku terombang dalam dilema mencari kasih yang dulu ada...
Menyiratkan diam sembari menerka...

Jika cinta telah pergi di hatimu...
Mungkin aku juga harus pergi meninggalkanmu...
Ku kan membawa sekeping hati dalam kecewa...
Menyeka luka yang telah engkau sengaja...



Ku kan pergi meninggalkan semua...
Ku memang tak pantas dicinta...
Ku tak pantas bersamamu...
Ku tak pantas mencintaimu...



Jangan lagi kau tanyakan aku...
Aku bukan siapa siapa di matamu...


cp : Syair Pujangga Cinta

Tidak ada komentar:

Posting Komentar